Jeg kan ikke sende SMS
Hvis du ikke kan sende sms’er, kan det være din beskedcentral, der ikke er tastet korrekt ind. Normalt registreres den automatisk med isættelse af simkortet, men der kan være sket noget, således det står forkert.
Hvis du kigger i din telefonmanual, kan du finde ud af, hvor beskedcentralen findes på din telefon, og så indtaster du blot nummeret. Husk, at skrive hele nummeret, som det er angivet her: +4528187000
Indholdstakseret SMS
Du har som kunde hos Vios Mobil, adgang til en række mobiltjenester, der bliver trukket fra din mobilkonto. Eksempler på anvendelsesområder for mobilbetaling er togbilletter, biografbilletter, parkeringsbillet, magasiner, internetkøb og meget mere.
Ønsker man ikke at kunne gøre brug af dette, kan man afmelde tjenesten på ved at logge ind på 'Mit Vios Mobil'. Dette anbefales, hvis børn har adgang til telefonen.
Hvis man ønsker at klage over en indholdstakseret tjeneste, skal man tage fat i udbyderen af tjenesten, som blev oplyst, da man købte den.
Der er her et link med kontaktinfo på de firmaer, der står bag de mest gængse betalingstjenester: Indholdsudbydere - 4T
SMS taksering
En SMS fylder 160 tegn. Skriver du over 160 tegn, vil du blive takseret for 2 eller flere SMS’er alt efter hvor mange tegn din SMS fylder.
SMS'er over 160 tegn kan blive konverteret om til MMS'er.
Indsætter du humørikoner/emojis i din SMS, vil den oftest blive konverteret om til en MMS.
Husk at hvis du sender en SMS/MMS til et udenlandsk nummer, så skal du huske landekoden. Den pris du betaler for SMS/MMS'en afhænger af, hvor mange tegn den fylder. Der bliver takseret for en SMS for hver 160 tegn der afsendes. Sender man fx. en SMS der indholder 190 tegn bliver man takseret for 2 SMS'er.
Lange SMS'er bliver konverteret til MMS'er, hvis de fylder over 480 tegn.