Automatisk optankning
Hvis du er tilmeldt automatisk optankning, skal du ikke bekymre dig om en negativ mobilsaldo, da der automatisk trækkes penge på dit betalingskort, når der mangler penge på din mobilsaldo.
Når din mobilkonto når ned på 0 kr. så bliver der automatisk tanket op med det ønskede beløb som den er sat til.
Får du et nyt betalingskort, skal du huske at logge ind på "Mit ViosMobil" og tilmelde dit nye betalingskort på fanen "Tilmeld betalingskort og ændre optankning".
Du modtager en kvittering for hver optankning på e-mail og du kan også finde kvitteringen på "Mit ViosMobil".
Ved oprettelse af dit Vios Mobil abonnement tilmeldes dit kort til automatisk optankning. Det kan efterfølgende ændres ved at logge ind på "Mit ViosMobil".
Der kan vælges 2 former for automatisk optankning:
- Tilpas beløbet automatisk
- Fast beløb
Ønsker du at ændre din automatiske optankning, skal du logge på "Mit ViosMobil" og trykke på fanen "Tilmeld betalingskort og ændre optankning".
Hvordan virker automatisk optankning med ”Tilpas beløb automatisk”?
Til dig, der foretrækker at indbetale det, der er behov for. Beløbet, der hæves på dit kreditkort, tilpasses, så der står så lidt som muligt på din mobilsaldo. Når der betales for abonnement eller ekstra forbrug på dit nummer, tager systemet højde for de penge, der i forvejen står på din mobilsaldo. På den måde trækkes kun det beløb, der er behov for til at dække betalingen.
Det mindste beløb, der kan indbetales er 19 kr. og det eventuelle overskydende beløb indsættes på mobilsaldoen.
Eksempler:
- Hvis der betales abonnement på 79 kr., og der i forvejen står 14 kr. på din mobilsaldo, så trækkes der 65 kr. på fra det tilmeldte
- Hvis der betales 5 kr. for en overtakseret sms, og der står 0 kr. på mobilsaldoen, så trækkes der 19 kr. fra det tilmeldte. De resterende 14 kr. indsættes på mobilsaldoen til andet brug.
Hvordan virker automatisk optankning med ”Fast beløb”?
Til dig, der foretrækker ikke at have en masse små trækninger på dit kreditkort. Du kan selv vælge, hvilket beløb, der fast skal trækkes, når din mobilsaldo rammer 0 kr. Vi anbefaler, at der vælges den pris abonnementet koster til det automatiske optankningsbeløb. Skifter du dit abonnement, så husk at ændre optankningsbeløbet til den nye pakkepris.
Eksempler:
- Hvis du er tilmeldt automatisk optankning med et beløb på 100 kr., trækkes der 100 kr. fra dit kreditkort, når din mobilsaldo rammer 0 kr., selvom der betales for et mindre beløb. F.eks. hvis der betales 79 kr. for abonnementet, og der står under 79 kr. på mobilsaldoen, så trækkes der 100 kr. fra det tilmeldte De resterende penge indsættes på mobilsaldoen til andet brug.
- Du kan sagtens tilmelde dig automatisk optankning med 100 kr. pr. optankning, selvom din pakke koster over 100 kr. Her trækkes der 100 kr., de antal gange, der skal til for at dække abonnementets/forbrugets pris.
- Donorer du f.eks. 150 kr., hvor dit automatiske optankningsbeløb er sat til et beløb under 150 kr., vil det automatiske optankningsbeløb trækkes flere gange fra dit betalingskort over på din mobilsaldo indtil det dækker donationens beløb. De resterende penge fra trækningen vil blive indsat på mobilsaldoen.
Manuel optankning
Vælger du manuel optankning, så skal du selv huske at tanke op, hver gang din mobilkonto nærmer sig 0 kr. Du modtager en e-mail og SMS, når din mobilkonto kommer under 50 kr. Kommer din mobilkonto ned på 0 kr., så bliver der spærret for udgående trafik, indtil der bliver tanket op igen og din mobilkontoen kommer over 0 kr. Er din mobilkonto i nul mere end 5 dage, så bliver der både spærret for udgående og indgående trafik.
Når saldoen har været i minus i yderligere 10 dage sendes sagen til inkasso og der pålægges et inkasso gebyr på 100 kr. Inkasso selskabet har derudover ret til at opkræve gebyr for deres indsats. Ved fremsendelse til inkasso opsiges nummeret samtidigt.